De Turnhoutsebaan staat hoog op de Borgerhoutse politieke agenda. De Turnhoutsebaan heeft alle troeven om de Ramblas van Antwerpen te worden.
Onmogelijk is dit al helemaal niet. De Turnhoutsebaan werd in andere districten reeds aangepakt. De Carnotstraat - de voorloper van de Turnhoutsebaan - is in het district Antwerpen aangelegd met fietspaden maar dat stopt als je aan de grens komt met Borgerhout. Als je verder doorfietst naar Deurne over de ring ondergaat de Turnhoutsebaan een metamorfose. Gescheiden brede fiets- en voetpaden, aangenaam winkelen, zitplaatsen,...
Borgerhout kan dat ook. Een heraanleg dringt zich meer dan ooit op: met brede voetpaden, ruimte voor terrassen, grote bomen en fietspaden langs beide zijden. Het beperken van het autoverkeer tot bestemmingsverkeer is een cruciale stap om de Turnhoutsebaan opnieuw aantrekkelijk te maken om te wonen, te ontmoeten, te winkelen en … te investeren.
De premetrostations Drink en Carnot moeten open. Trams en (lokale) bussen moeten blijven.