
De Turnhoutsebaan heeft vele troeven. Het is dé winkelas voor heel wat Borgerhoutenaren, met een ongelooflijk divers aanbod aan winkels, restaurants en supermarkten.
De economie bruist, van leegstand is nauwelijks sprake. Ook de sociale economie, vorming en cultuur bloeit er, kijk maar naar het nieuwe Mundo-a, de Open School en Borgerhub. De Turnhoutsebaan is een plek van ontmoeting. Wij willen de inrichting daaraan aanpassen. Deze legislatuur worden de plannen gemaakt die binnen enkele jaren de baan een heel andere aanblik zullen geven.
Een heraanleg dringt zich meer dan ooit op: met brede voetpaden, ruimte voor terrassen, grote bomen en fietspaden. Het autoparkeren moet minder dominant worden, weliswaar met ruimte voor veilig laad- en losverkeer, en voldoende plaats voor fietsparkeren. Net zoals in de zijstraten, kan de invoering van zone 30 de veiligheid voor de zwakke weggebruikers en de vele kinderen verhogen.
De premetrostations Drink en Carnot moeten dringend worden opengesteld. Maar niet alle openbaar vervoer mag ondergronds: de bestaande bussen en trams waarvan druk gebruik gemaakt wordt garanderen vlotte verplaatsingen voor iedereen.
Zo wordt de Turnhoutsebaan nog aantrekkelijker om te wonen, te ontmoeten, te winkelen en … te investeren.
Marij Preneel
Districtsburgemeester
Dit artikel werd origineel geschreven voor het Huis aan Huisblad HIER.
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter