Groen plant acties om het openbaar vervoer in Borgerhout te redden.
In december volgend jaar treedt het ‘Vervoerplan 2021’ in werking. Het plan is nog niet definitief, maar het ziet er niet goed uit. De afgelopen jaren werd er al flink bespaard op trams en bussen in Borgerhout: de trajecten van tram 11 en tram 8 werden ingekort, bus 31 verdween en oud-Borgerhout verloor zijn rechtstreekse verbinding met ’t stad. De Lijn heeft bovendien plannen om tram 24 (Silsburg-Havenhuis) te laten verdwijnen als de premetrostations open zijn.
Vervoerplan 2021
- Tram 8 (Wommelgem-Astrid) blijft behouden
- Tram 9 (Linkeroever-Eksterlaar) wordt verlengd (Melsele-Silsburg)
- Tram 10 (P+R Wijnegem-Schoonselhof) wordt ingekort (P+R Wijnegem-Hoboken)
- Tram 4 (Silsburg-Hoboken) wordt ingekort (keerlus Boekenberglei-Zuidstation)
- Tram 24 (Silsburg-Havenhuis) wordt ingekort (Stenenbrug-Havenhuis)
Wat wil Groen?
- Tram 4 (Silsburg-Hoboken) blijft behouden. Er komt geen keerlus aan de Boekenberglei, wel een verlenging van de tram naar het Sportpaleis.
- Tram 8 (Wommelgem-Astrid) rijdt opnieuw langs het oude traject (Wommelgem-Zuid)
- Tram 9 (Linkeroever-Eksterlaar) wordt verlengd (Melsele-Silsburg)
- Tram 10 (P+R Wijnegem-Schoonselhof) blijft behouden
- Tram 24 (Silsburg-Havenhuis) rijdt opnieuw langs het oude traject (Silsburg-Melkmarkt) en blijft rijden, ook als de premetrostations open zijn.
- Nieuwe tram volgt het traject Silsburg-Havenhuis
- Bus 31 rijdt opnieuw
- Alle premetrostations
- (Drink, College, Morkhoven en Foorplein) op Borgerhouts grondgebied gaan open.
Reacties
Aanmelden via
Facebook Twitter