
Groen Borgerhout evalueerde in de districtsraad samen met de andere meerderheidspartijen de heraanleg van de Turnhoutsebaan en de Noordersingel. Want, tussen plannen en de reële uitvoering bestaan soms wel eens verschillen. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) Antwerpen reageert constructief op onze opmerkingen en gaat enkele zaken oplossen. Voor Groen Borgerhout een stap in de goede richting maar er kan nog veel meer voor fietsers en voetgangers. Voor meer uitleg lees verder bij de foto's (onder).
Aan dit kruispunt moest je olympische sprinttijden halen om tijdig over te geraken. Begin 2021 gaat AWV de oversteektijden verlengen. Fietsers en voetgangers krijgen dus meer tijd om over steken #vlotte #doorstroom
AWV wil een extra verkeerslicht voorzien om ongevallen tussen auto's, fietsers of voetgangers bij de oversteek te voorkomen.
AWV start gesprekken op met Natuurpunt om deze dorre berm biodiverser te maken. Groen Borgerhout vraagt om alvast te stoppen met maaien en bijen-vriendelijk bloemzaad te strooien.
Groen Borgerhout wil een echt buurtplein aan de fietsdoorgang bij de Statielei en Karel Geertsstraat. We vragen aan de stad om het VELO-station te verplaatsen en om het pleintje te ontharden en vergroenen. En waarom geen kunst in de fietstunnel?
Jammer genoeg geen verkeersremmers wel betere afstemming van de lichten zodat bus- en autoverkeer niet hoeven op te trekken om de volgende groene lichten te halen. Kortom, iets veiliger oversteken aan de fiets- en zebrapaden.
Voorlopig geen aanpassingen, jammer. Groen blijft ijveren voor volledig conflictvrije verkeerslichten. De veiligheid van voetgangers en fietsers moet voor de stad en AWV eindelijk een prioriteit worden.
Sterk, AWV wil de suggestie onderzoeken voor een veilig en toeleidend fietspad op de Stenenbrug intra muros. Dit volgen we zeker op.